Bel Ağrısı İçin Hangi Durumlarda Acil Doktora Gidilmeli?

BEL AĞRISI İÇİN HANGİ DURUMLARDA ACİL DOKTORA GİDİLMELİ?

Sizlere bugün hangi durumlarda bel ağrınızın nedeninin daha ciddi nedenlerden kaynaklanabileceği ve bel ağrınız nedeniyle acil doktora gitmeniz gerektiğinden bahsetmeye çalışacağım.

Bel ağrısı toplumda çok sık görülen bir durum olup çoğu zaman sadece istirahat ile düzelmektedir. Peki hangi durumlarda bel ağrınızı daha ciddiye alıp doktora görünmelisiniz?

Aşağıda sayacağım durumlarda mutlaka bir uzman hekime görünmeye çalışın.

1.  Eğer 50 yaşından sonra bel ağrınız başladıysa mutlaka en kısa zamanda bir uzman hekime görünün.
  2. Eğer daha önce geçirilmiş bir kanser öykünüz varsa bel ağrınızın nedeni bu kanserin yeniden aktifleşip bel bölgenize sıçramasından ( metastaz) kaynaklanıyor olabilir.
  3. Eğer açıklanamayan kilo kaybınız varsa bel ağrınızın nedeni ciddi sistemik bir hastalık olabilir.
  4. Eğer uzun süreli steroid kullanımı veya intravenöz ilaç bağımlılığınız varsa en kısa zamanda bir uzman hekime görünmeye çalışın.
  5. Eğer bel ağrınız ile birlikte idrar yolu enfeksiyonunuz da varsa en kısa zamanda bir uzman hekime görünün.
  6. Eğer bel ağrınız istirahat etmenize rağmen hala düzelmiyorsa bel ağrınızın nedeni ciddi bir sistemik veya romatizmal hastalık olabilir.
  7. Eğer bel ağrınız ile birlikte ateşiniz de varsa bel ağrınızın nedeni ciddi bir enfeksiyon olabilir.
  8. Eğer idrar veya büyük tuvaletinizi tutamayıp kaçırıyorsanız bel fıtığına bağlı acil ameliyat olmanız gerekebilir.
  9. Eğer idrarınızı yapmakta güçlük çekiyorsanız bu durum da ciddi bir rahatsızlığı gösteriyor olabilir.

Evet değerli hastalarım; bugün sizlere hangi durumlarda bel ağrınızı ciddiye almanız gerektiğinden kısaca bahsetmeye çalıştım.

Bir sonraki yazımızda görüşmek dileğiyle.