Bel Ağrılarında Tedavi Yöntemleri

BEL AĞRILARINDA TEDAVİ YÖNTEMLERİ

Sizlere bugün basitçe bel ağrılarındaki tedavi yöntemlerinden kısaca bahsetmek istiyorum.

Bel ağrınız olduğunda birçok tedavi yöntemi mevcuttur.Gelin şimdi bunları sıralayalım.

1. İstirahat:Bel ağrılarında istirahat en önemli tedavi basamağıdır.
  2. İlaçlar: Bel ağrılarında ilaç kullanımı oldukça sık reçete edilir. Burada önemli olan ilaçların geçici bir süre rahatlama durumu yaratacağını bilmektir.
  3. Fizik Tedavi: Genelde kronik bel ağrılarında fizik tedavi yöntemleri oldukça sık tercih edilir.
  4. Bel Korsesi: Akut ve şiddetli bel ağrılarında en fazla 3 gün kullanmak koşuluyla korse kullanılabilir. Eğer sürekli korse takılacak olursa bel kasları çalışmadığından dolayı zayıflar ve hasta korseye bağımlı hale gelir.
  5. Egzersiz: Belimizin normal postürünü korumak açısından egzersizler oldukça önemlidir. Burada önemli olan akut bel ağrısında egzersiz yapılmamalıdır.Çünkü ağrınız olduğunda egzersiz yaparsanız ağrılarınız daha da artacaktır. Bel ağrınız geçtikten sonra yüzme ilk başta olmak üzere egzersiz yapılmalıdır.
  6. Lokal enjeksiyonlar: Medikal tedaviyle geçmeyen ağrılarda lokal enjeksiyonlar oldukça rahatlatıcı bir yöntemdir
  7. Manipülasyonlar: Uzman biri tarafından doğru yapılan manipülasyonlar bel bölgemizin doğru anatomik pozisyona getirilmesine yardımcı olur.
  8. Cerrahi tedavi: Eğer düşük ayak veya idrar kaçırma şikayetiniz varsa çok acil (72 saat) içinde ameliyat olmanız gerekmektedir. Onun haricindeki durumlar ( çok şiddetli bel ağrınız ve uyuşukluğunuzun olması) kesin ameliyat nedeni değildir.

Evet değerli hastalarım, sizlere bugün bel ağrılarının tedavisinden kısaca bahsetmeye çalıştım.Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere.